ymaagdynia

ymaagdynia

Warsztaty Trójmiasto z mistrzem

Dział: Aktualności

Zapraszamy na kolejną edycję warsztatów z mistrzem Shaolin i Taijiquan Robertem Wąsem.

Termin: 1-3 grudnia 2017

Czytaj dalej...

Seminarium Tai Chi / Kung Fu

Dział: Aktualności

Zapraszamy na seminarium Tai Chi i Kung Fu Shaolin, które poprowadzą mistrzowie Kung Fu/Tai Chi YMAA 

Czytaj dalej...

Ćwiczenia interwałowe - remednium na starzenie się

Dział: Artykuły

Ćwiczenia interwałowe - remedium na starzenie się
 
Regularny interwałowy trening wydaje się świetnym remedium na starzenie się. Odradza on bowiem zdolności komórek do wytwarzania energii. Trening interwałowy polega na intensywnym wysiłku fizycznym przeplatanym z mniej intensywnymi ćwiczeniami.
 
Sreekumaran i jego koledzy z Mayo Clinic przeprowadzili badania na ochotnikach, których podzielono na dwie grupy wiekowe: 18-30 lat oraz 65-80 lat. Badani przez trzy miesiące brali udział albo w treningach interwałowych, albo w treningach mających na celu utrzymanie prawidłowej masy ciała albo w treningach będących kombinacją dwóch poprzednich. Przed eksperymentem i po jego zakończeniu wykonano biopsje mięśni badanych, co pozwoliło na określenie wpływu treningów na komórki mięśniowe. Badania wykazały, że trening interwałowy spowodował, że u osób ze starszej grupy wiekowej wydajność mitochondriów zwiększyła się o 69%, a u tych z młodszej grupy wiekowej wzrosła o 49%.
 
Z wiekiem aktywność mitochondriów spada, co prowadzi do poczucia zmęczenia, spadku masy mięśniowej oraz zdolności mięśni do spalania cukru. To z kolei zwiększa ryzyko wystąpienia cukrzycy. Jednak, jak wykazał powyższy eksperyment, spadek ten można powstrzymać, a nawet poprawić pracę mitochondriów. Po trzech miesiącach treningu interwałowego wszystko dążyło do stanu typowego dla młodszych osób - mówi Nair.
 
Trening polepszył nie tylko pracę mitochondriów, ale również płuc i układu krwionośnego. Ilość zużywanego tlenu wzrosła o 28% w grupie młodszej i o 17% w grupie starszej. Podobnego zjawiska nie zaobserwowano w grupie utrzymującej wagę, a w grupie o treningu mieszanym zauważono 21-procentowy wzrost wchłaniania tlenu w grupie starszej.
 
Źródło: New Scientist
Czytaj dalej...

Kung Fu czyli sztukę którą uprawiamy - ważna historia cz. 2

Dział: Artykuły

Mistrzowie i Style

Znaczący wkład w rozwój pozawojskowy technik walk wręcz mieli: lekarz taoista Hua  Tuo (?-208), który rozwinął ćwiczenia zdrowotne upowszechnione jako wuqinxiyijinjing i baduanjin, oraz generał Yue Fei (1103-42). Ten drugi nowe walki wręcz wypróbował podczas szkolenia 

Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS